Kontaktai

Ukmergės g. 364, LT-14188 Vilnius

info@salija.eu

+370 5 204 0850

 title=

Automobilių pramonei antrinio aliuminio liejinius gaminanti Kauno UAB „Baltical“ užklupus sunkmečiui turėjo pusmečiui užkalti gamyklos duris. Tačiau specialistų bendrovė neatleido, ir toliau jiems mokėjo atlyginimus. Šis sprendimas pradėjo kauniečiams atsitiesti vos pagyvėjus rinkoms.
2008 m. rudenį, kai ekonomikos nuosmukis pradėjo sprogdinti nekilnojamojo turto burbulus ir talžyti automobilių pramonę, antrinio aliuminio liejinių, kuriuos automobilių pramonei gamina „Baltical“, kaina per kelias savaites smuko kone dvigubai: nuo 1.800 EUR iki 950 EUR už toną.
„Veiklą stabdė „General motors“, „Opel“ paskelbė apie likvidavimą, praktiškai tuo metu rinkoje šią produkciją pirko tik spekuliantai, ir niekas nežinojo, ar jie atsiskaitys laiku“, – pasakoja Mantas Marcinkevičius, „Baltical“ generalinis direktorius.
Dėl susidariusios padėties 2009 m. liejinių gamybą įmonė sustabdė pusmečiui. Technika gamykloje vėl pradėjo dūgzti birželį, kai atgijo užsienio rinkos ir lydinių kainos pradėjo stiebtis į viršų, maždaug po 10% kas mėnesį. Paskui atsigaunančias užsienio rinkas iš duobės išsiropštė ir „Baltical“.

Laiku sugrįžo

Pasak p. Marcinkevičiaus, didžiausiu šiaudu, padėjusiu bendrovei greitai atsitiesti, tapo sprendimas net ir nevykdant veiklos išlaikyti darbuotojus. Prieš sunkmetį įmonėje dirbo 33 žmonės, 16 jų atlyginimus gavo ir laikinai sustabdžius gamybą. Susidariusius nuostolius, anot vadovo, prisiėmė UAB koncernas „Consus“, kuriam priklauso „Baltical“.
„Teko patirti nemažą nuostolį. Bet išsaugojome gerą startinę poziciją, taigi, kai rinka pradėjo atsigauti, mes gana greitai šokome į priekį. Tuo metu kitos įmonės, kurios turėjo mažiau lėšų ir nusprendė atleisti darbuotojus, visai nepakilo arba kilo labai lėtai“, – įsitikinęs p. Marcinkevičius.
Pasak jo, atkutus paklausai užsienyje taip pat stabilizavosi ir žaliavų tiekėjų rinka, o konkurentai sunkmečiu kiek nusilpo. Viso to rezultatas – 2010 m. bendrovės pajamos 3,5 karto viršijo gautąsias 2009 metais.

Ieško žaliavų

2010 m. rugsėjį liejinių kainos, anot vadovo, pasiekė piką – 1.900 EUR už toną. Panašios kainos esą laikosi ir iki šiol, taigi ir bendrovė dirba stabiliai. Šiuo metu apie 80% lydinių, iš kurių gaminamos automobilių detalės, bendrovė parduoda Vokietijos automobilių gamintojams.
„Šiemet mes tikimės galbūt 10–20% augimo. Didesnių stebuklų nelaukiame, tačiau nuosmukio – taip pat ne“, – 2011 m. planus brėžia p. Marcinkevičius.
Pasak jo, viena svarbiausių užduočių šiais metais užsitikrinti gausesnį žaliavų tiekimą ir padidinti perdirbamo aliuminio kiekius. Žvilgsnį bendrovė meta į užsienio rinkas, pavyzdžiui, žaliavų tikimasi atsivežti iš Afrikos. Dabar daugiausia žaliavų bendrovė gauna iš Lietuvos, šiek tiek importuojama iš Latvijos, Balkanų šalių.
„Lietuvoje aliuminio laužo rinka yra nedidelė. Mes su savo liejyklos galimybėmis galėtumėme išlieti daugiau nei dabar nuperkame žaliavų Lietuvoje“, – perspektyvų mato vadovas.
Bendrovėje šiuo metu dirba 23 darbuotojai, tačiau gamybos apimtis jau siekia buvusią prieš nuosmukį. Užmezgus ryšius su tolimesnėmis užsienio rinkomis ir pagausinus žaliavų importą iš Latvijos, šiemet tikimasi gamybą padidinti penktadaliu.


Informacijos šaltinis: www.vz.lt