Pramonė. Sunkmečiu įmonės investavo į rinkodarą
Lietuvos baldų bendrovės, kurios eksportuoja savo produkciją, pernai uždirbo daugiau pelno, nes, sumažėjus sąnaudoms, ši ūkio šaka susigrąžino savo konkurencingumą. Vidaus rinkoje geriau sekasi toms baldų įmonėms, kurios gali pasiūlyti naujų, kokybiškų produktų už gerą kainą.AB „Vilniaus baldai“ pajamos iš pardavimų 2009 m., palyginti su 2008 m., išaugo 8%, iki 149 mln. Lt. Pernai įmonė uždirbo dvigubai daugiau ikimokestinio pelno – 19,25 mln. Lt. Beveik visą AB „Vilniaus baldai“ produkciją nuperka Švedijos baldų koncernas „IKEA“.
„Tiesą sakant, 2009 m. buvo net lengviau dirbti nei anksčiau. Tai lėmė prieš tai įvykdyta įmonės reorganizacija ir į gerąją pusę pasikeitęs žmonių požiūris į darbą“, – teigia Nerijus Pacevičius, „Vilniaus baldų“ generalinis direktorius.Nuo 2006 m. bendrovė atsisakė daugiau nei pusės darbuotojų (liko 400), mažino algas. Tačiau 2009 m. „Vilniaus baldų“ darbuotojų atlyginimas kilo vidutiniškai 10%.
„Nuosmukis sprendžia kertinę Lietuvos problemą – per menką darbo našumą. Dabar su kur kas mažesniu darbuotojų skaičiumi mes padarome daugiau“, – teigia Dalia Markevičienė, UAB „Dalios baldai“ savininkė. UAB „Dalios baldai“ bendrovė du trečdalius produkcijos parduoda Lietuvos rinkoje, kuri taip pat rodo gyvybės ženklų. „Visi mano, kad tik eksportuojančioms bendrovėms sekasi gerai. Tačiau mums sekasi parduoti ir Lietuvoje“, – tvirtina p. Markevičienė. Svarbu turėti produktų, kurių negali pasiūlyti konkurentai, vadovams operatyviai subalansuoti sąnaudas ir išlaidas, parduoti produktų likučius, moko verslininkė. „Eksporto rinkoje yra daug kalbų, skaičiavimų, pažadų. Tačiau realių susitarimų nėra tiek daug“, – sako p. Markevičienė.
Investavo į reklamą
Miegamojo, vaikų ir svetainės baldus gaminanti UAB „Baldai jums“ sunkmečiu į rinkodarą investavo 200.000 Lt. Dalyvavo parodose, rėmė televizijos laidas, dalino lankstinukus. Taip pat priėmė naujų darbuotojų į pardavimų ir baldų projektavimo skyrius.
„Šios priemonės leido pritraukti naujų pirkėjų ir išgyventi sunkius laikus. Asortimentas taip išsiplėtė, kad galime drąsiai didinti pardavimus Lietuvoje“, – teigia Alfonsas Meškauskas, UAB „Baldai jums“ direktorius. Beveik visą savo produkciją bendrovė parduoda užsienio rinkose. Trečdalį produkcijos nuperka koncernas „IKEA “. Šiuo metu įmonė planuoja atidaryti baldų saloną Vilniuje. „Vidaus rinka smuko, tačiau siūlome kokybišką produktą už žemą kainą. Jonavoje esančiame prekybos salone per savaitę parduodame 15.000–20.000 Lt vertės produkcijos. O tai juk provincija“, – optimizmo nestokoja p. Meškauskas.
„Baldai jums“ pardavimų pajamos 2009 m., palyginti su 2008 m., krito 40%. Tačiau Jonavoje įsikūrusi įmonė praėjusius metus baigė be nuostolio ir skolų. „Šiemet pelno neplanuojame. Jei pavyktų jo uždirbti, pelną atiduotume darbuotojams. Taupymo metu sumažinome
jiems algas“, – sako p. Meškauskas.
Raimundas Beinortas, asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius, pažymi, kad vartojimas Šiaurės Amerikoje, Vakarų Europoje po truputį atsigauna, šis impulsas persiduoda ir Lietuvos baldų pramonei. Anot jo, Lietuvos baldų ir medienos pramonę gelbsti strateginis sprendimas dirbti su patikimu partneriu „IKEA “. Šis koncernas taikosi į mažesnes ir vidutines pajamas gaunančius pirkėjus, todėl sunkmečiu jo pajamas išaugo. 2009 m. finansiniais metais, kurie baigėsi 2009 m. rugpjūčio 31 d., Švedų koncerno pajamos išaugo 1,4%. Bendrovės vadovas Mikaelis Ohlssonas teigia, kad įmonės pelnas išliko toks pats, kaip ir 2008 m. Švedijos dienraščio „Dagens Industri“ duomenimis, 2008 m. koncernas uždirbo 17,5 mlrd. Lt pelno.
Tinka ir dviratis
„Labai svarbu, ar įmonės vadovas sugeba suvaldyti krizę. Kas atliko namų darbus, tų padėtis pusėtina“, – sako p. Beinortas. Lietuvos medienos ir baldų pramonė pagal pardavimus sugrįžo į 2005–2006 m. „Praėjusių metų pradžioje buvo apėmęs labai didelis baimės jausmas“, – teigia Antanas Ėmužis, miegamojo, salono ir vaikų baldus gaminančios UAB „Freda“ generalinis direktorius. „IKEA“ delsė atsakyti dėl tolesnio bendradarbiavimo, todėl Lietuvos bendrovė pradėjo ieškoti naujų prekybos partnerių. „Investavome į rinkodarą, važinėjome po parodas. Buvom beveik bepradedą dirbti su kitais. Tačiau, gavę teigiamą atsakymą iš švedų, ir priėmėme strateginį sprendimą dirbti tik su jais“, – teigia p. Ėmužis. Bendrovės pardavimų pajamos 2009 m., palyginti su 2008 m., krito 7%, iki 104 mln. Lt. Įmonė atleido 34
darbuotojus. Prieš sunkmetį UAB „Freda“ dirbo 321 žmogus.
„Išgryninome savo darbo tikslą – nuo taško A nueiti iki taško B. Jei tai svarbiausia, tinka ir dviračiu važiuoti. Jei svarbiausia pasivažinėti, perki prabangų automobilį“, – šypteli „Fredos“ generalinis direktorius. 2010 m. bendrovė planuoja pelną ir 14% didesnes pajamas.
„Pardavimų pajamos nėra pagrindinis mūsų tikslas. Svarbiausia – pelningumas. Pernai jis išaugo kelis kartus“, – priduria p. Ėmužis.
Informacijos šaltinis: www.vz.lt, BNS