Kontaktai

Ukmergės g. 364, LT-14188 Vilnius

info@salija.eu

+370 5 204 0850

 title=

Trečiadienį Milane Italija prasidėjo Milano dizaino savaitė ir Tarptautinė Milano baldų paroda (Salone Internazionale del Mobile, trump. “I Saloni”), tituluojama vienu trijų svarbiausių renginių mieste. Dalyvavimas parodoje per ekonomikos krizę mėginantiems išgyventi dizaineriams yra ir rinkodaros priemonė.

Svarbiausiu renginiu šią parodą vadina ne tik baldų gamintojai ar dizaineriai, bet ir Milano gyventojai. Anot jų, tiek gyvybės, judrumo, įvykių ir, žinoma, tarptautinio susidomėjimo miestui dovanoja nebent rugsėjį ir vasarį vykstančios Milano mados savaitės.

Pirmą kartą atskirą stendą Milano dizaino savaitėje turi ir Lietuvos atstovai – suvieniję jėgas lietuvišką dizainą tarptautinei publikai pristato dizaino bendrovės “Contraforma”, “Virūna”, LTD, “Puzero” bei kiti lietuvių dizaineriai.

Dizainas – priešnuodis

Vieną didžiausių parodų pasaulyje jos organizatoriai atidarė pranešdami, kad jų organizuojama “I Saloni” – tai priešnuodis prieš ekonominį nuosmukį. Šį jie vadina priežastimi, dėl kurios norėjusių dalyvauti parodoje buvo daugiau nei įprasta. Į parodą nepateko, bet galimybės dalyvauti laukia sąraše beveik 500 bendrovių. Organizatorių nuomone, paroda įmonės naudojasi kaip rinkodaros priemone, taip siekia atgaivinti sektorių ekonomikos sunkmečiu.

Parodoje dalyvauja 2.723 bendrovės, kurių 911 yra ne iš Italijos. Prognozuojama, kad iki parodos uždarymo kitą savaitę joje bus apsilankę maždaug 300.000 lankytojų.

“I Saloni” metu visame mieste tradiciškai vyksta įvairūs dizaino renginiai – parodos, susitikimai, pasirodymai. Atvirų durų dienas organizuoja įvairios dizaino studijos, taip pat ir šią profesiją dėstančios mokyklos. Visi šie renginiai ir didžiausios parodos vadinami Milano dizaino savaite.

Lietuviška lempa iš šakočių

Šiemet lietuvių dizaino įmonės pirmą kartą turėjo stendą “Zona Tortona” – madingame Milano dizaino kvartale, kuriame vyksta pagrindiniai Milano dizaino savaitės renginiai. Iki šiol lietuvių dizaineriai dalyvavę tik “I Saloni” parodos padalinyje – “Salone Satellite”, kur pristatomi jauni, kylantys dizaineriai.

Parodai lietuvių dizaineriai sugalvojo koncepciją, kurią atspindi šūkis “Tasty Baltics”. Jie sukūrė ir simbolį, atstovausiantį Lietuvai parodoje – šviestuvą iš šakočio. Anot dizainerių, keturi šviestuvais paversti šakočiai atspindi lietuviškas vertybes: dizainas turi būti skanus.

“I Salone” dalyvaujančios bendrovės “Contraforma” kūrybos direktorius dizaineris Nauris Kalinauskas apie pirmas parodos dienas pasakoja: nors renginių gausu, bet vietos po saule – ir dėmesio – užtenka visiems.

Parodos dalyviai lankytojus stebina ne tik dizainerių kūriniais, bet ir įspūdingomis ekspozicijomis. Dizaino savaitės metu vykstančios parodos įsikūrusios netikėtose erdvėse – važiuojančiuose autobusuose, garažuose, daržovių darželiuose.

Grįžta prie grynos formos

Apibendrinti parodoje pristatomų dizaino naujovių įvairovę ar tendencijas yra sunku – čia matoma ir siurrealizmo, ir absurdo, o taip pat individualizmo, natūralumo. Vis dėlto, p. Kalinausko žodžiais,  dizaineriai grįžta prie medžiagos, technologijų, grynos formos. Kitaip tariant, dizaino kūriniuose eksperimentuojama viena ar kita technologija arba nagrinėjamos tam tikros medžiagos savybės, konstruojamos paprastos formos.

Milano dizaino savaitės metu prisistato ne tik bendrovės ar dizaineriai, bet ir pačios šalys.

Anot p. Kalinausko, Vokietijos, Skandinavijos šalių, Ispanijos ar Austrijos stendus išvysti įprasta, tačiau šiemet ypač suaktyvėjo Azijos šalys. Lankytojus stebino didelės Kinijos, Libano, Taivanio ekspozicijos. Dizainerio žodžiais, panašu, jog dizaino skatinimas šiose valstybėse yra vienas ekonominės politikos prioritetų, dizainas net laikomas nacionaline vertybe. Nors Rytų Europos šalių parodoje nėra daug, tačiau, pavyzdžiui, Čekija turi net 3 stendus. Lietuvių stendas – iniciatyva, kurią remia tik privačios įmonės.

Informacijos šaltinis: www.vz.lt