Medinos pramonė Iš Dubajaus sutarčių neparsivežė
Sunkmečiu medienos apdirbimo ir baldų įmonės iš savo rinkodaros biudžetų dalyvavimo užsienio parodose neišbraukia. Prisistatyti svetur nėra pigu, todėl įmonės kooperuojasi ar parodose savo produkciją pristato per tarpininkus.
Raimundas Beinortas, asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius: „Patarčiau įmonėms daugiau dėmesio ir pinigų skirti rinkodarai, o parodos yra viena jos sudedamųjų dalių.“
Baldų gamintojai ir medienos perdirbimo įmonės, nusprendusios dalyvauti parodoje, turi iš ko pasirinkti. Tokios parodos rengiamos kone kiekvienoje šalyje, tačiau mūsų baldžiai dažniausiai dalyvauja Stokholmo, Rygos, Dubajaus parodose. O populiariausioji yra „IMM Cologne“ Kelne, Vokietijoje. Šiemet šioje specialistams skirtoje parodoje dalyvaus apie 1.000 dalyvių iš 50 šalių. Laukiama, kad joje apsilankys per 100.000 specialistų.
„Sunkmečio paroda beveik nepajuto. Jei nuolaidos dalyviams ir buvo taikomos, tai tik simbolinės: vos po 6–10 EUR už kvadratinį metrą“, – aiškina Gintarė Jonynienė, Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų Estijoje, Latvijoje ir Lietuvoje konsultantė. Kelno parodoje keletą metų dalyvavo Šakių UAB „Lauksva“. Pernai ir šiemet įmonė į ją nebevyksta.
„Kai tokia ekonominė padėtis, dalyvauti užsienio parodoje per brangu. Tai vienintelė priežastis, kodėl nebevažiuojame į Kelną“, – neslepia Loreta Valaitienė, įmonės pardavimodirektorė. Bendrovės patirtis rodo, kad kuklus stendas Kelno parodoje ir kitos dalyvavimo išlaidos siekia 50.000– 70.000 Lt. „Jei gausime finansavimą iš eksporto skatinimo programų, kitąmet būtinai dalyvausime, nes ši paroda Europoje yra populiariausia ir verslui naudingiausia. Milano parodoje galima pasižiūrėti dizainerių sprendimų, o iš Kelno – grįžti su naujomis sutartimis“, – aiškina p. Valaitienė.
Po vienu stogu
Jonavos UAB „Baldai Jums“ sausį kaip lankytojai vyksta į parodą Birmingeme, Didžiojoje Britanijoje, vasarį įmonė dalyvauja didžiausioje Skandinavijos baldų parodoje Stokholme „Furniture Fair“, kurioje savo kompoziciją pristatys bendrame stende su kitais mūsų šalies baldžiais. „O į Kelną irgi vyksime. Ten atskiro stendo neturėsime, bet mūsų produkciją pristatys du pirkėjai, su kuriais bendradarbiaujame. Jei mūsų baldai patrauks naujų užsakovų dėmesį, dirbsime per agentus ar tarpininkus“, – pasakoja UAB „Baldai Jums“ direktorius Alfonsas Meškauskas. Jonaviškiai parodose dalyvauja kasmet. Pavyzdžiui, pernai du kartus įmonė vyko į Dubajuje rengiamas parodas. Iš pradžių dalyvavo bendrame Lietuvos baldžių stende, su Lietuvos ekonominės plėtros agentūros vėliava, o po mėnesio važiavo jau vieni. „Tąkart mūsų stende pabuvo per 100 lankytojų, iš jų liko apie 10 nusiteikusių bendradarbiauti. Kol kas dar sutartimis pasigirti negalime. Rytuose apskritai greitai niekas nevyksta, o dėl sunkmečio ten viskas sustojo. Tačiau vykti į Dubajų buvo verta jau vien dėl kontaktų, kuriuos anksčiau ar vėliau išnaudosime“, – neabejoja p. Meškauskas. Dalyvavimas parodoje, kai įmonė turėjo savo stendą, atsiėjo 20.000 Lt.
Kalti verslininkai
Kai kurios bendrovės yra nusivylusios dalyvavimu parodose, esą tai neduoda naudos. Raimundas Beinortas, asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius, tokius priekaištus atmeta ir atsakomybę dėl neišsipildžiusių lūkesčių perkelia patiems verslininkams. „Pati paroda nėra nei gėrybė, nei blogybė, svarbu, kokią rinkodaros strategiją pasirenki ir kokį biudžetą tam skiri. Jei nuspręsi dalyvauti parodoje Švedijoje ir pardavimų rėmimu ten užsiimsi tik kartą per metus, natūralu, kad gerais rezultatais pasigirti negalėsi. Aktyvi veikla turi vykti kasdien, tada ir vykti į svetur organizuojamus renginius apsimokės“, – aiškina asociacijosdirektorius. UAB „Baldai Jums“ vadovas net nustemba paklaustas, ar ateity irgi planuoja dalyvauti parodose užsienyje. „Kaipgi kitaip. Kur dar galima rasti naujų rinkų nevykstant į parodas? Ypač sunkmečiu negalima taupyti reklamos ir dalyvavimo parodose sąskaita, nes taip netruksi nusikirsti šaką, ant kurios sėdi“, – įsitikinęs p. Meškauskas. Vokietijos ir Baltijos šalių prekybos rūmų atstovė teigia, kad tokio didelio susidomėjimo dalyvavimu parodose kaip pernai jau seniai bebuvo, nes įmonės, patyrusios pardavimų smukimą vietinėje rinkoje, ėmė dairytis galimybių užsienyje. Informacijos šaltinis: www.vz.lt, BNS.