Koncerno SBA valdoma didžiausia Lietuvoje baldų grupė I-ąjį šių metų pusmetį pasiekė 222,585 mln. litų pardavimus, t.y. 8 mln. litų daugiau nei 2008 m. Didžiausią augimą iš „SBA“ baldų grupės įmonių 2009 m. pasiekė UAB “Visagino linija”, pardavusi beveik dvigubai daugiau produkcijos (50 mln. 791 tūkst. Lt) nei pernai. „Grupės pardavimai šiemet auga, tačiau ne taip sparčiai kaip pernai. Nors baldų pardavimai pasaulinėse rinkose mažėja, tačiau SBA baldų grupė išlaiko pardavimų augimą. Sėkmingai pasirašyti ilgalaikiai kontraktai su pirkėjais, SBA atstovybės Vokietijoje pardavimų tendencijos ir rezultatai nuteikia teigiamai“, – sako SBA baldų grupės vadovas Ričardas Kiaurakis.
Vienu pagrindinių SBA baldų grupės uždavinių 2008 ir 2009 metais buvo gamybos efektyvumo didinimas. Šių metų situacija rinkose, ekonominis sunkmetis privertė daugiau dėmesio skirti struktūriniams pertvarkymams, procesų optimizavimui, kaštų taupymui. Grupėje sudaryta specialistų komanda nuolat analizuojanti verslo procesus, įmonių gamybinius pajėgumus. Nuolat investuodama ir siekdama didinti konkurencingumą šiais metais SBA baldų grupė bandys pasinaudoti ir ES parama. „Investicijas vertiname keliais aspektais. Investuojame į naujas technologijas, įrengimus siekdami didinti produkto gamybos lankstumą pateikdami rinkoms naujų medžiagų panaudojimo galimybių ir savito dizaino produktą. Investuojame, nes žinome, kad tai leis taupyti, mažinti veiklos kaštus ir didins SBA grupės produkto konkurencingumą rinkose“ – sakė vadovas.
Pasak SBA baldų grupės vadovo, ekonominio sunkmečio laikotarpiu daugelio šalių baldininkai susiduria su pardavimo rinkų trūkumu, todėl vienas efektyvesnių būdų leisti sužinoti ir nepamiršti rinkoms apie save dalyvaujant parodose, pristatant vis naujus produktus. Jau daugiau nei 4 metai iš eilės SBA baldų grupė dalyvauja tarptautinėse baldų parodose. Kiekvienais metais rinkoms pristatomi nauji produktai.
SBA baldų grupė vidutiniškai per metus asortimentą atnaujina apie 20 proc., nuolat kuriamos kolekcijos su vietos, užsienio dizaineriais. Šiais metais pristatyta keletas naujų kolekcijų, kurios pasitvirtino ir skirtingose rinkose parduodamos labai sėkmingai. 2009 m. SBA baldų grupė dalyvavo parodose Kelne, Maskvoje, Barntrupe, Stokholme. „Šiose parodose sulaukiama vis naujų pirkėjų besidominčių mūsų produktais, o pristatydami vis naujus gaminius esamiems pirkėjams išliekame įdomūs ir patrauklūs“, – teigė R. Kiaurakis. 2010 m. SBA baldų grupė numačiusi pristatyti naujus produktus Kelno, Maskvos, Stokholmo tarptautinėse parodose.
Istoriškai susiklostė, kad SBA baldų grupės gamybos įmonės buvo orientuotos eksporto rinkoms. Šiuo metu įmonių eksporto portfelis siekia 99 procentus, likusi dalis produkcijos parduodama Lietuvoje per prekybos tinklą SBA idėjos namams. Virš 77 proc. produkcijos parduodama ES valstybėse. Nors šiuo metu stebimas pardavimų sąstingis ES rinkose, Šiaurės Amerikoje, SBA paradavimai išlieka stabilūs. Auga pardavimai naujiems klientams rytų valstybėse, vokiškai kalbančiuose regionuose. „Esame įdomūs ir patrauklūs pirkėjams ne tik senojoje Europoje, turime užsakymų iš mažiausiai ekonominės krizės paliestos Australijos“, – pasakojo vadovas.
SBA baldų grupėje mokymams skiriama daug dėmesio, kryptingai atsižvelgiant į mokymo specifiką ir praktinį žinių pritaikymą kasdieniniame darbe. ES finansuojami mokymai organizuojami vienerius metus, nuo 2009 m. gegužės iki 2010 m. birželio mėnesio. Pagal numatytą planą specialistai stiprina žinias ir gerina įgūdžius vadovavimui, darbininkų apmokymo metodikoms skirtuose mokymuose, tobulina pardavimo technikas, modeliuoja sprendimus verslo strategijos mokymuose.
Informacijos šaltinis: www.vz.lt