UAB “Vakarų medienos grupė” meta didžiules investicijas į grupės įmonę “Sakuona”, ji pamažu pereis prie naujo produkto gamybos. Taip siekiama, kad “Sakuona” užsitikrintų stiprias pozicijas artimiausius dešimtmečius.
UAB „Vakarų medienos grupė“ (VMG) į šiuo metu daugiausia lovų rėmus ir detales iš lenktos faneros gaminančią UAB „Sakuona“ per artimiausius metus investuos apie 30 mln. Lt. Maždaug 2 mln. Lt lėšų jau skirta – pastatytas gamybinis padalinys, iš dalies sumontuota surinkimo linija, tačiau pagrindinės lėšos įrangai ir naujoms technologijoms bus panaudotos kitąmet. Įmonė rengiasi gaminti galutinį produktą – kėdes iš lenktos faneros ir kitus baldus.
„Investuojame, nes manome, kad išaugome, taip pat ir dėl konkurencijos, kurią jaučiame iš rytų. Norime užtikrinti „Sakuonai“ sėkmingą gamybą ne vienam dešimtmečiui. Šiandien mums nėra bėdos, bet reikia žiūrėti bent trejus metus į ateitį“, – investicijų tikslą aiškina Viktoras Adomaitis, VMG generalinis direktorius.
Šiuo metu jau yra pasirašyta dalis sutarčių dėl įrangos, su keletu gamintojų tebevyksta derybos. Planuojama, kad iki ateinančių metų rudens nauja įranga bus visiškai sukomplektuota.
Neslepiama, kad investuojama „pagal realizacijos kontraktą su IKEA“, šiam Švedijos koncernui bus tiekiama visa naujoji produkcija.
„Tokios kėdės yra specifinis IKEA produktas, jų yra didžiulis poreikis. Ypač dideli kiekiai parduodami pasaulyje“, – p. Adomaitis neslepia gaminio adresato.
Projektui buvo prašoma ES paramos, tačiau ji nesuteikta, tad investuojama savomis ir bankų lėšomis. Anot p. Adomaičio, paramos buvo prašoma ne tam, kad būtų galima pradėti investicijas, bet dėl konkurencijos: negavus paramos, produkcija būsianti šiek tiek brangesnė.
Sunkmetį prašoko
Paleidusi naujų gaminių linijas, įmonė planuoja tą patį medienos žaliavos poreikį – apie 5.000 kub. m beržo per mėnesį, tačiau didesnes pajamas garantuos naujo, didesnės pridėtinės vertės produkto gamyba. UAB „Sakuona“ neketina atsisakyti ir dabartinių „pusgaminių“, nauji gaminiai bus kuriami lygiagrečiai.
Kai dauguma medienos perdirbimo įmonių sunkmečiu fiksavo krentančias apyvartas, pernai UAB „Sakuona“ pardavimų pajamos gerokai išaugo. Prognozuojama, kad šiemet apyvarta maždaug 50% viršys pernykštę pardavimų apimtį.
„Perorientavę pardavimus sugebėjome beveik padvigubinti gamybą. Žinoma, ir šių metų investicijos, nauja įranga padėjo pasiekti geresnių rezultatų“, – gerais rodikliais ir ekonominio nuosmukio metu džiaugiasi p. Adomaitis.
Anot jo, pastaruosius dvejus metus įmonėje ypač daug dėmesio buvo skiriama darbo organizavimui. Tą patį produktą gaminusi kita VMG įmonė AB „Klaipėdos mediena“ prieš keletą metų nutraukė jo gamybą, tad visos pajėgos šiems gaminiams buvo sutelktos „Sakuonoje“.
Informacijos šaltinis: www.vz.lt