Kontaktai

Savanorių pr. 176F, LT-03154 Vilnius

info@salija.lt

+370 5 204 0850

 title=

Lietuvos baldininkai nesiskundžia – eksportu užsiimančios bendrovės nuo vasaros stebi atsigaunančias Vakarų rinkas, o vidaus rinkos dalyviai, pakeitę verslo modelį, po truputį į salonus susigrąžina pirkėjus.

Pardavimų apimtį išlaikę didžiausių baldų koncernų atstovai neslepia – jei ne gerais laikais rinkų paieška užsienyje, visi „gulėtų po žeme“.
Tačiau Dalia Markevičienė, korpusinių baldų gamybos ir baldų prekybos UAB „Dalios baldai“ direktorė ir savininkė, tikina, kad vidaus rinkos taip anksti nurašyti nereikėtų.
„Visais laikais buvo diskutuojama – vidaus rinka gerai ar blogai. Trys–keturios priekabos eksportui paruoštų prekių ar 1–2 virtuvės baldų komplektai, parduoti Lietuvoje, uždirba tokį patį pelną. Viena aišku, reiki
pasirinkti, nes verslo modeliai visiškai skirtingi – eksportui reikia tik tiekėjo, o viduj – salonų, personalo. Labai svarbu nesiblaškyti“, – sako p. Markevičienė. Šiuo metu stebima tendencija, kad įmonės
pradeda blaškytis tarp gaminių rūšių. Pašnekovės manymu, tai verslui gali būti pražūtinga.
„Norint pristatyti naują gaminį ir nugalėti konkurentus reikia milžiniškų investicijų. Manau, dabar svarbiausia gaminti tai, ką moki, ir nesiblaškyti“, – sako p. Markevičienė. Jos vadovaujama įmonė šių metų
pirmąjį pusmetį patyrė staigų kritimą. Pernai pirmąjį pusmetį bendrovė gavo 14,5 mln. Lt pajamų, o šiemet – 9 mln. Lt. Tačiau, pakoregavusi verslo modelį ir sumažinusi sąnaudas, kitąmet įmonė tikisi augimo.

Kardinalios permainos
„Praėję metai buvo labai sėkmingi, o šie – labai nesėkmingi. Todėl matome tokį didelį kritimą. Šis šaltas dušas privertė išmokti dirbti ir sudėtingomis sąlygomis. Ligi tol vien augome“, – kalba p. Markevičienė.
Dingus pirkėjams iš salonų „Dalios baldams“ pavyko pritraukti naujų investicijų. Tai leidžia bendrovei dirbti be kreditinių įsipareigojimų. Įmonė atskyrė prekybos ir gamybos bendroves, pradėjo nuomoti patalpas.
„Išnuomojome beveik pusę patalpų, tad prekybos centro nuomininkai ne tik padengia jo išlaikymo sąnaudas, bet ir pagyvino jį, – pasakoja p. Markevičienė. – Nuomininkai didina pirkėjų srautą. Sunkmečiu įmonė atleido kone
pusė personalo. Tiesa, padėčiai gerėjant jau šiandieną dalis jų grąžinami į darbą. Šiuo metu bendrovėje dirba apie 100 žmonių. „Sunkmetis parodė, kad pajamų galima gauti iš visų sričių – virtuvės baldų, slankiųjų sistemų, miegamųjų
komplektų. Iš visur susirenkame pinigų, – pasakoja p. Markevičienė. – Skaudžiausiai krizė kirto specializuotoms įmonėms, nes niekas neperka tiek vienos rūšies gaminių, kad bendrovė išsilaikytų.“
Ponia Markevičienė prognozuoja, kad kitų metu pirmasis pusmetis bus juodžiausias, tačiau jau 2010 m. antroje pusėje planuoja kilimą.
„Akivaizdžiai matyti, kad kitais metais galime laukti kilimo. Mes tai jaučiam iš eksporto reakcijų, iš visko“, – teigia pašnekovė. Eksportas šiuo metu sudaro pusę bendrovės pajamų.
„Pavasarį visi tuštino sandėlius. Pardavinėdavo ir nuostolingai, kad tik susigrąžintų pinigus, kurių trūko. Dabar visi išsipardavė likučius. Todėl kainos, palyginti su pirmuoju pusmečiu, kiek didesnės. Tikėtina, kad
ateityje jos dar kils, nes gali atsirasti pasiūlos deficitas“, – prognozuoja p. Markevičienė.

Stebi darbuotojus
„Europa atgyja, vartotojai, pusantrų metų tylėję, pradeda pirkti, todėl manau, kad kitais metais augsime. Mūsų nuotaikos optimistinės“, – teigia Nerijus Pacevičius, AB „Vilniaus baldų“ generalinis direktorius.
Korpusinius baldus ir baldinius skydus gaminanti bendrovė pernai pirmąjį pusmetį pardavė 63,5 mln. Lt vertės produkcijos, tiek pat ir šiemet. Anot p. Pacevičiaus, stabilius pardavimus išlaikė visų pirma dėl jau dvylika
metų trunkančio bendradarbiavimo su baldų gamintoja IKEA. VB 95% produkcijos eksportuoja. Švedijos baldų milžinas praėjusiais finansiniais metais (pasibaigusiais 2009 m. rugpjūčio 31 d.) gavo rekordines pajamas –
21,5 mlrd. EUR – 1,4% daugiau nei praėjusiais finansiniais metais.
VB, norėdama sumažinti sąnaudas, šiemet atleido 150 žmonių (dabar įmonėje yra apie 400 darbuotojų). Investicijos neviršija šimtų tūkstančių litų, taupyti padeda ir vidutiniškai 10–20% atpigusios žaliavos.
„Žmonės dirba mažiau nei ankstesniais metais, bet pagamina daugiau. Atsisakom vertės nekuriančių procesų, stebim darbuotojus. Jei vaikščioja nieko nedarydami, nustatom, kodėl taip daro, ir naikiname priežastį. Kai
kur perstatėm stakles, pakeitėme žaliavų tiekimo procesus“, – sako p. Pacevičius. Dabar lengviau, nes tikrąją krizę bendrovė išgyveno prieš trejus metus.
„Reikėtų grįžti į 2006 m., kai padėtis įmonėje buvo neeilinė – bendrovė turėjo didelių nuostolių. Labai
staigiai brango žaliavos, energija ir kilo atlyginimai. Dauguma senų įmonių nebuvo tam pasiruošusios“, – prisimena VB generalinis direktorius. Nuo tų metų atleista 60% darbuotojų. Prieš trejus metus dirbo daugiau
kaip 1.000 žmonių, o apyvarta buvo apie 110 mln. Lt. Po metų su mažiau žmonių įmonė pasiekė 150 mln. Lt apyvartą. Likusiųjų atlyginimų vidurkis kilo.

Eksportas auga
AB „Klaipėdos mediena“ (KM), priklausanti UAB „Vakarų medienos grupei“ (VMG), šių metų pirmąjį pusmetį augino pardavimus – 2008 m. sausį–birželį bendrovės pajamos siekė beveik 67 mln. Lt, o šiemet tuo pačiu laikotarpiu
jau kone 81,5 mln. Lt. Visos VMG konsoliduota apyvarta (UAB „Sakuona“, „Jūrės ąžuolynas“, „Baltijos elektrinių investicijos“, „VMG ekspedicija“, OOO „Wood Industry“) taip pat kilo – 28%.
Anot Viktoro Adomaičio, VMG generalinio direktoriaus, 2007–2008 m. grupės įmonėse buvo aktyviai plėtojama įmonių gamybos procesai, investuojama į pajėgumo didinimą. Sunkmečiu lengviau atsipūsti padeda užsienio
partneriai. Pernai KM eksportavo arti 60% produkcijos, šiemet jau daugiau kaip 70%.
„Sunku prognozuoti, kiek laiko bus juntamos krizės pasekmės, tačiau mūsų įmonių grupė plėtros nestabdo. Kaip ir praeitais metais tikimės stabilių užsakymų ir esame tam pasiruošę“, – ambicingai nusiteikęs p. Adomaitis.
Koncerno SBA baldų grupės (AB „Klaipėdos baldai“, „Šilutės baldai“, „Kauno baldai“, UAB SBA baldų kompanija, „Visagino linija“, „Germanika“, „Novo Mobel“) pirmąjį šių metų pusmetį pardavimai taip pat augo (pasiekta 223
mln. Lt, 3,5% daugiau nei 2008 m.). Bendrovė eksportuoja 99% produkcijos, 77% – ES ir Šiaurės Amerikoje, kur pardavimai išlieka stabilūs. O Rytų valstybėse, vokiškai kalbančiuose regionuose pardavimai netgi auga.
„Grupės pardavimai šiemet auga, tačiau ne taip sparčiai kaip pernai, – sako Ričardas Kiaurakis, SBA baldų grupės vadovas. – Išlaikyti pardavimų augimą padeda sėkmingai pasirašytos ilgalaikės sutartys su pirkėjais,
SBA atstovybės Vokietijoje.“
Sparčiausiai iš grupės augo korpusinių baldų įmonė „Visagino linija“, ji pardavė beveik dvigubai daugiau produkcijos (50,8 mln. Lt) nei pernai.
„Sunkmečiu daugelio šalių baldininkai susiduria su rinkų trūkumu. Vienas efektyvesnių būdų priminti rinkoms apie save – parodose pristatyti vis naujus gaminius“, – sako p. Kiaurakis.
 

Informacijos šaltinis: www.vz.ltBNSwww.medis.lt