Peržvelgus šalies baldų ir medienos pramonės įmonių pirmojo šių metų pusmečio rezultatus galima teigti, daug daugeliui jų pavyko įsikibti į krizės duobės kraštą ir nenusprūsti į dugną. Bendrovėms „Klaipėdos mediena“,
„Klaipėdos baldai“ pirmieji šeši šiemetiniai mėnesiai buvo net sėkmingesni nei praėjusių metų pusmetis. Neprastai didžiosioms baldų įmonėms sekėsi ir eksportas – pardavimų apimtį sugebėjo padidinti ne tik minėtos
Klaipėdos bendrovės, tačiau ir „Vilniaus baldai“, šiek tiek eksportą kilstelėjo AB „Kauno baldai“, UAB „Sakuona“. Augimo rekordus pademonstravo koncernui SBA priklausanti korpusinių baldų UAB „Visagino linija“,
ši bendrovė pardavimus padidinusi beveik dvigubai. Kiek prasčiau sekėsi mažesnėms baldų gamybos ir medienos pramonės įmonėms – didžioji jų dalis šiemet skaičiavo prastesnius pusmečio pardavimus.
Lengviau sunkmetį sekasi išgyventi toms bendrovėms, kurių pagrindinis darbdavys yra Skandinavijos koncernas IKEA. Atrodo, kad šiam Švedijos gigantui sunkmečio gniaužtai nė motais. Praėjusiais finansiniais metais,
kurie baigėsi 2009 m. rugpjūčio 31 d., jis sugebėjo gauti rekordines pajamas – 1,4% daugiau nei praėjusiais finansiniais metais.
Tačiau lietuviškoms bendrovėms, esančioms po IKEA sparnu, matyt, visiškai nusiraminti nevertėtų. VŽ žiniomis, koncernas paskelbė konkursą, kuriame įmonės turėtų pateikti pasiūlymus apie sumažintas kainas. Todėl vadovams
vėl teks pasukti galvą, kaip sumažinti gamybos sąnaudas. Daugelis jų tą jau darė ir šiemet, todėl nauji sprendimai leido ne tik išgyventi, bet ir planuoti didesnius pardavimus. Su IKEA dirbanti UAB „Vakarų
medienos grupė“ plėtros stabdyti neketina ir planuoja įgyvendinti pradėtas investicijas Baltarusijoje. Sėkmės receptu didieji baldžiai vadina ir pasisekusias partnerių užsienyje paieškas, todėl ieškant naujų
rinkų pataria nevengti seno išmėginto būdo – dalyvauti parodose. Sėkmingai dirbančių įmonių vadovai tikina, kad tai – puikus būdas pristatyti naujus gaminius ir priminti rinkoms apie save. Ilgalaikės sutartys,
pasirašytos su užsienio partneriais iki sunkmečio pradžios, – dar vienas receptas, padėjęs baldžiams ištverti sunkumus. Siekiant išlikti konkurencingiems, daugumos bendrovių vadovams šiemet teko spręsti nelengvus
sąnaudų mažinimo uždavinius. Pirmiausia – atleisti dalį darbuotojų, likusiems prisiėjo gerinti efektyvumą. „Vilniaus baldų“ patirtis parodė, kad su mažesniu kiekiu žmonių galima pagaminti daugiau produkcijos.
Tačiau vidaus rinkoje beveik visos mūsiškės bendrovės gaminių pardavė mažiau nei pernai. Čia, kritus pirkimams, baldininkai rimčiau pajuto sunkmečio padarinius. Optimizmo nestokoja tik Dalia Markevičienė, UAB
„Dalios baldai“ (DB) direktorė ir savininkė – pasak jos, vidaus rinkos vis dėlto nurašyti nederėtų. Tiesiog čia reikia ne mažiau išradingumo sukantis iš keblios padėties. Minėta įmonė pakeitė verslo modelį, sumažino
sąnaudas ir jau stebi į saloną grįžtančius pirkėjus. DB atskyrė prekybos ir gamybos grupes, pradėjo nuomoti dalį savo salono patalpų. Nuomininkai ne tik padengia salono išlaikymo sąnaudas, tačiau ir paįvairino prekių
asortimentą.
Vieno recepto, galinčio išgydyti visų pramonės ir verslo šakų „negalavimus“, aišku, nėra, tačiau VŽ mano, kad į šalies baldžių patirtį pažvelgti atidžiau tikrai verta. Juk kelią įveikia einantis.
Informacijos šaltinis: www.vz.lt, BNS, www.medis.lt