Kontaktai

Ukmergės g. 364, LT-14188 Vilnius

info@salija.eu

+370 5 204 0850

 title=

 Prieš daugiau nei ketverius metus tik pradėjusi mokytis baldų gamybos UAB „Arpolis“ šiandien jau mina kelius ir į eksporto rinkas, o nestandartinius baldus, gaminamus pagal kliento vizijas ir pageidavimus, gausiau papildo ir naujos pačios bendrovės kolekcijos.
Nestandartinius baldus projektuojančios ir gaminančios UAB „Arpolis“ direktorius Paulius Žemaitis pernai buvo pripažintas geriausiu „Inovatyvaus jaunojo verslininko“ kategorijoje.
„Tas prizas turbūt skirtas avansu“, – šypsosi vadovas, paklaustas, ką konkurso „Inovacijų prizas“ organizatoriai atrado baldų gamyboje.
Jis svarsto, kad komisiją galėjo sudominti ir įmonėje veikiantys valdymo bei rinkodaros modeliai. Tačiau inovatyviausias bendrovės projektas dienos šviesą išvysti turėtų šį mėnesį.
„Arpolis“ kartu su Kauno technologijos universiteto (KTU) mokslininkais kuria vadinamąją išmaniąją virtuvę, iš jos specialiai įmontuotu kompiuteriu galima valdyti namų apšvietimą, šildymą, vėdinimą, užsakyti paslaugų, naršyti internete ar net žiūrėti filmus.
„Valdymo produktas sukurtas KTU, mes padedame jį susieti su virtuve, sugalvojome visą įmontavimo schemą“, – pasakoja p. Žemaitis.

Virtuvė

Virtuvės baldai – „Arpolio“ vizitinė kortelė, jie sudaro didžiąją dalį visos gaminamos produkcijos. Tačiau šalia jų, anot vadovo, gaminama ir kitų baldų namams.
„Dažniausiai viskas prasideda nuo virtuvės baldų. O prie jų jau tenka priderinti ir gaminti lovas, spintas, komodas, net duris teko gaminti, kad išlaikytume tą patį stilių“, – sako Žemaitis.
Jis prisimena, kad 2006 m., kai pradėjo verslą, žinių apie baldų gamybą buvo nedaug. Pirmos nusipirktos staklės pasirodė mažai ko vertos, pirmi gaminiai – stendukai prekybos centrui.
„Važinėjau per įmones, pirmus metus mes taip ir mokėmės gaminti garaže“, – sako jis.
Šiandien „Arpolio“ komandą sudaro per 20 darbuotojų, savo gaminamus baldus įmonė eksponuoja trijuose baldų salonuose Vilniuje, Kaune ir Alytuje. Nuo praėjusių metų vis drąsiau grindžiami keliai ir į eksporto rinkas. Pernai bendrovės apyvartoje eksporto pajamos sudarė 15%, šiemet tikimasi iš eksporto uždirbti bent 30%.
Lietuvoje pardavimai, anot vadovo, banguoja, čia dar nėra patikimo srauto, tačiau privačiais klientais bendrovė džiaugiasi.
„Mes per Lietuvos klientus labai ištobulėjome. Jie yra kur kas reiklesni nei klientai iš užsienio. Jie nori tokių nestandartinių sprendimų, kokių nė viena užsienio bendrovė niekada nesugalvos. Taip, kaip buvo pas kaimyną, yra gerai, bet jie nori dar geriau ir dar kitaip“, – sako p. Žemaitis.
Jeigu kas nors užsimanė lenktų faneros kampų, kokius matė svečios šalies dizainerių gamybos salone, bendrovės komanda ėmė mokytis tokius gaminti. Kitas atėjo norėdamas žurnale ar nuotraukoje matytos virtuvės, bendrovė stangėsi jam pagaminti panašią. Sendinti baldai, pasak Žemaičio, vienu iš jų produktų tapo taip pat klientų iniciatyva.

Didins efektyvumą

Ir vis dėlto atrodo, kad augimo ir eksperimentų marškinius „Arpolis“ jau baigia išaugti. Nors bendrovės apyvartos nuo pat veiklos pradžios nuosekliai augo, o klientų bendrovė sulaukė net juodžiausiais sunkmečio laikais, rezultatai esą galėtų būti ir dar geresni.
„Mes niekada nemokėjome uždirbti pinigų, visada atsiradus naujai idėjai eksperimentuodavome, bandydavome, taip daug ir nevertingų bandymų atlikta. Žinoma, tai buvo smagu, įdomu, buvo toks atradimų laikas, o dabar jau pradedame ieškoti, kaip gaminti efektyviau“, – pasakoja p. Žemaitis.
Be pirkėjų pageidavimų ir idėjų įgyvendinimo, bendrovė jau kuria ir pirkėjams siūlo savų baldų kolekcijų. Tai padės ir šiek tiek standartizuoti gamybą, sumažinti kainą. Į bendrovę kartu su p. Žemaičiu dirbti ateina ir dar vienas vadovas, kad kitomis akimis iš šalies pažvelgtų į įmonės veiklą ir padėtų įdiegti „Toyota“ gamybos mažąją praktiką, padėtų trumpinti ir efektyvinti gamybos procesus.
„Kai dirbi 4 metus kiekvieną dieną ir manai, kad įmonėje viskas veikia gerai, sveika, kad kas nors kitas pamatytų, kaip yra, ką galima pakeisti“, – įsitikinęs p. Žemaitis.

Su parama

Įmonė šiuo metu rengia baldų pavyzdžius kelionei į Švediją. Ten jau šią savaitę pradeda šurmuliuoti paroda „Stockholm Furniture Fair 2011“. Pernai alytiškiai prisistatė parodoje „M.O.W.“ Vokietijoje.
„Po parodos Vokietijoje išvežėme dalį baldų į Daniją, ten ir toliau klostosi bendradarbiavimas. Norvegijoje per lietuvių bendrovę esame įrengę baldų viešbučių registracijos vietose. Dabar su belgais susitarėme, kad už kiek mažesnę kainą įrengsime du loftus. Juose gyvens vadybininkas, su kuriuo bendraujame, tai bus kartu ir jo darbo vieta. Šitaip bandysime pateikti savo produktą“, – pasakoja „Arpolio“ direktorius.
Bendrovei sėkmingai sekasi ir Latvijoje, Jūrmaloje „Arpolio“ darbuotojai ir dizaineriai savo gaminamais baldais jau įrengė keturis privačius pajūrio kotedžus.
Ponas Žemaitis pažymi, kad keliauti į parodas bendrovei leidžia gauta parama iš ES struktūrinių fondų. Pagal priemonę „Naujos galimybės“ alytiškiai gavo daugiau nei 100.000 Lt naujų rinkų paieškai.
Tai ne vienintelė gauta parama. Anksčiau iš lėšų, gautų pasinaudojant parama neįgaliųjų įdarbinimui ir vietinio užimtumo plėtrai, įmonė savo laiku nusipirko modernių staklių, kitos reikiamos įrangos.
„Mes neturėtume to, ką turime, jei nebūtume gavę tos paramos. Iš pradžių darėme per daug klaidų, kad su savo finansiniais ištekliais būtume pasiekę tai, ką turime dabar“, – tikina p. Žemaitis.
 

Informacijos šaltinis: www.vz.lt