Lietuvos medienos, popieriaus ir baldų produkcijos pardavimo kreivė pastaruoju metu nustojo kritusi. Teigiamas tendencijas įžvelgiantys baldininkai linkę manyti, kad jų sektoriuje dugnas jau pasiektas.
Apie 70% įvairios Kretingos rajone gaminamos medienos produkcijos eksportuojanti UAB „P. Varkojis ir Ko“ teigia, jog būtų buvę riesta, jei ne Vokietijos ir Skandinavijos šalių klientai. Šiemet apie 30% mažesnę
apyvartą skaičiuojanti įmonė kitąmet prognozuoja kilimą.
„Manau, ateinantys metai bus geresni nei šių metų paskutiniai mėnesiai. Tai spėti leidžia klientų signalai dėl užsakymų, Skandinavijos šalyse jau jaučiamas atsigavimas. Nuo balandžio ir mes jaučiame pakilimą“, –
teigia Jūratė Varkojienė, UAB „P. Varkojis ir Ko“ komercijos direktorė.
Ji neslepia, kad iš olandų kitiems metams jau yra gautas 4.000 medinių sodo namelių užsakymas, didesnių lovų partijų pageidaus ir vokiečiai. Tad, anot p. Varkojienės, žiemą, kai paprastai sumažėja darbo, nebereikės
galvoti, ką daryti su darbuotojais.
Laiku optimizavusi veiklą ir už 0,6 mln. Lt įsigijusi naujas storų langų gamybos stakles ir taip padidinusi darbo našumą, įmonė atleido vos keletą žmonių.
„Palyginus šių metų pirmojo pusmečio pirmąjį ir antrąjį ketvirčius jau matyti, kad yra, nors ir nežymus, tačiau didėjimas. Tai yra teigiamas signalas, jis leidžia atsargiai spėti apie galimą atsigavimą. Aišku,
pagal pardavimus tebesame 2005 metų lygyje, bet svarbiausia, kad kritimas sustojo, tad, manau, kad baldininkai dugną yra pasiekę“, – Klaipėdoje prasidėjusioje būsto įrengimo ir baldų parodoje „MoNa“ teigė
Raimundas Beinortas, asociacijos „Lietuvos mediena“ direktorius.
Anot jo, pirmiausia išliko ir atsitiesia tos įmonės, kurios produkciją gamina stambiems baldų prekybos tinklams, tai yra dirbančios su koncernu IKEA, ir bendrovės, sugebėjusios persiorientuoti, radusios naujų
prekybos nišų.
„Dalis įmonių išnyko iš verslo žemėlapio, bet tos, kurioms pavyko išsilaikyti iki šiol, manau, sugebės išsaugoti išsikovotas rinkas“, – įsitikinęs p. Beinortas.
Rinkos naujienos