Kontaktai

Ukmergės g. 364, LT-14188 Vilnius

info@salija.eu

+370 5 204 0850

 title=

Po skaudžių nuopuolio pamokų sulaukėme kvapą gniaužiančių sėkmės istorijų. Įmonėms atsistoti ant kojų ir pardavimus padidinti penkis ar aštuonis kartus leido nauji inovatyvūs gaminiai, naujos rinkos ir modernūs vadybos sprendimai.
Šiemet sparčiausiai augo Kauno gelžbetoninių konstrukcijų gamintojos UAB „Betonika“ pajamos. Per tris šių metų ketvirčius jos pašoko aštuonis kartus ir pasiekė 31 mln. Lt. Sunkmečiu, 2009 m., bendrovės pajamos buvo nukritusios iki 3 mln. Lt.
„Nekilnojamojo turto rinkos nuopuolį pajutome vieni pirmųjų, kai mažai juo kas dar tikėjo. Pokyčiams buvome pasiruošę, taupymo politika įmonėje buvo įjungta jau 2008 m., tačiau nesitikėjome, kad statybos visai sustos“, – sako Vytautas Niedvaras, bendrovės generalinis direktorius.
Vadovas sako, kad 2009 m. užsakovai nutraukė netgi pradėtas vykdyti sutartis ir be pažadų, kada nors jas pratęsti. Bendrovei nieko kito neliko, kaip kabinti spyną ant durų ar ieškoti užsakovų užsienio rinkose. Gelžbetonio konstrukcijos nėra ta prekė, kurią lengva transportuoti. Į statybvietes jas apsimoka gabenti ne didesniu nei 400 km spinduliu. Atstumas gali būti nesvarbus tik tuo atveju, jei gabeni unikalią produkciją, kurios toje rinkoje nėra.
„Nuo 2009 m. gaminame fasadus, kurių Baltijos rinkose nieks nesiūlo. Tai architektūrinio betono gaminiai, kurie faktūra gali atkartoti mūro ar medienos sieną, bet savybėmis atitiks gelžbetonį“, – sako p. Niedvaras.
Architektūrinio betono gaminiai, anot vadovo, yra dekoratyvūs, bet kitaip nei, pavyzdžiui, mūro fasadai surenkami po stogu. Jie neprisigeria drėgmės, greitai surenkami, ilgaamžiai, patikimi. Vakarų Europoje, Skandinavijoje tokios technologijos taikomos plačiai, bet Baltijos šalyse ir toliau nuo jų į Rytus jie priskiriami prie naujovių.
UAB „Betonika“ architektūrinio betono gaminius siunčia į Baltarusiją, Švediją. Baltarusijoje bendrovė turi partnerių, kurie montuoja konstrukcijas pagal Lietuvos įmonės technologijas. Lietuvoje iš „Betonikos“ architektūrinio gelžbetonio konstrukcijų užsakovai stato daugiabutį, individualius namus.
Ponas Niedvaras tikisi, kad 2011 m. vidaus rinka turėtų atsigauti. Anot jo, turi pajudėti gyvenamųjų namų statyba, infrastruktūros gamybos įmonių projektai, ypač tie, kurie pritraukia europines paramos lėšas. UAB „Betonika“ priklauso surenkamųjų konstrukcijų koncernui „Consolis“, kuris susidarė Suomijos kapitalo įmonių grupei „Consolis Oy Ab“ susijungus su Prancūzijos gelžbetonio ir betono rinkos lydere „Bonna Sabla SA“. Bendrovė Lietuvoje turi dvi gamyklas – Senuosiuose Trakuose ir Kaune.
Kitos į sparčiausiųjų dvidešimtuką patekusios UAB „Litforina“ pardavimai per 2010 m. tris ketvirčius buvo penkis kartus didesni nei pernai tuo pačiu metu. Ši Panevėžyje įsikūrusi įmonė superka žaliavinę medieną Lietuvoje ir ją eksportuoja.
„Nuo vidaus vartojimo nepriklausome, tai ir stojamės ant kojų. Žaliavinės medienos eksporto rinkos atsigauna, tad ir bendrovės veiklos rezultatai geresni“, – sako Egidijaus Kontrimavičius, „Litforinos“ generalinis direktorius. Didžiąją dalį medienos bendrovė parduoda Vokietijoje ir Švedijoje.
Atsigavus šioms rinkoms, padidėjo ir įmonės pardavimai šiose šalyse. „Litforina“ prekiauja keliomis popiermedžio rūšimis, spygliuočių ir lapuočių rąstais.
LVL taip pat rašoma, kad Lietuvos realusis BVP kitais metais turėtų padidėti solidžiais 3–4%, tokias prognozes pateikia dauguma finansinių institucijų. Įmonių pajamos paprastai kyla dar sparčiau nei nominalusis BVP, todėl bendrovės vidutiniškai gali tikėtis ir kiek didesnio nei 5% pajamų augimo. Ekonomikos augimą kitais metais skatins investicijos ir bankų paskolų portfelio prieaugis bei eksporto plėtra.

/></figure>



<p>Informacijos šaltinis: <a target=www.vz.lt